Aktiv Trening AS

Sykkel

Tid: 20.09.2019 18.00 - 19.00
Sted: Sykkelsal
Instruktør: Birgitte
Kapasitet: 30
Du må være innlogget for å reservère

Aktivitet

Sykkel

Dette er timen for nye og gamle medlemmer, usikre, overvektige, godt trente, eldre, ja - alle! Her får du jobbe på ditt eget nivå, og under egne forutsetninger. Vi skal hjelpe deg med å finne takten i musikken, og justere motstanden slik at det blir samsvar mellom tempo og belastning! Du skal lære deg å trene på en spinnsykkel sittende og stående, og forhåpentligvis vil du bli mer og mer fortrolig med denne treningsformen. Fengende, energisk musikk, og motiverende instruktør hjelper deg helt i mål. Timene kjøres i 30-90 min. Intervall Intervall trening er trening der vi veksler mellom perioder med arbeid og pauser og arbeid med høyere og lavere intensitet. Det er gunstig å opprettholde en viss aktivitet også i pausene. Disse kaller vi aktiv hvile. Intervall treningen kan utformes på flere forskjellige måter og med stor variasjon i intensitet. Eksempel på intervall: • 4x4 intervall, vi jobber med høy intensitet i 4 min og har aktiv hvile i 4 min x 4. •Tabata intervall, 20 sekunder arbeid 10 sek pause X 8. •Pyramide intervall, varigheten av arbeidsperiodene stiger fra drag til drag til de når en topp før de blir mindre fra drag til drag. Langkjøring Langkjøring bruker vi først og fremst til trening med lav- moderat intensitet. Det er en hovedregel at treningen bør foregå i pratetempo. Her utfører vi treningen som kontinuerlig arbeid med nokså jevn intensitet. Det er altså hensiktsmessig å ikke starte hardere enn at du kan holde tempoet helt til slutt.